SPOLUPRÁCE UČITELŮ A UMĚLCŮ
Projekt č. CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004850
Podpora uměleckého vzdělávání pro rovné příležitosti je spolufinancován EU.
Cílem této aktivity je podpořit spolupráci ZŠ s konzervatořemi a především ZUŠ v oblasti výuky uměleckých předmětů. Jako účinný nástroj k dosažení tohoto cíle využijeme principy programu kreativních partnerství
(pozn.) mezi učiteli a umělci.
Ve spolupráci se a
Společností pro kreativitu ve vzdělávání jsme připravili společné aktivity učitelů ZŠ, gymnázií a učitelů ZUŠ (konzervatoří), které podporují a pomáhají rozvíjet schopnosti jak žáků se speciálními vzdělávacími potřebami tak intaktních žáků. Do těchto aktivit, které probíhají jako součást vyučování, se zapojí všichni žáci ve třídě.
Do aktivity se zapojilo celkem 12 týmů. Každý tým je složen z učitele partnerské ZŠ a učitele-umělce ZUŠ. Týmy jsou z těchto měst:
5 týmů z Prahy
2 týmy z Potštátu
2 týmy ze Sedlčan
2 tým z Kadaně
1 tým ZŠ Hrádek nad Nisou a ZUŠ Liberec
Zde jsou názvy 12 školních projektů:
ZŠ Propojení Sedlčany
7.B v Rytmu
Cesta objevování
ZŠ Korunovační, Praha 7
Koncept Kontext Text
Literární putování časem a prostorem
Produkce dokumentárního filmu
ZŠ Strossmayerovo náměstí, Praha 7
Ronja na Strossu
TrashART
ZŠ R. Koblice, Kadaň
Harmonika
ZŠ Na Podlesí, Kadaň
Putování s duchy
ZŠ T. G. Masaryka, Hrádek nad Nisou
Je to v nás
ZŠ Potštát
Cestování po zemích
Divadlo
___________________________
Pozn.: Jedná se o vzdělávací programy využívající kreativní metody práce a spolupráci škol a učitelů s umělci a profesionály z tvůrčích oblastí. Při implementaci programu bude projekt vycházet ze zkušeností partnera s implementací úspěšného programu Kreativní partnerství na českých školách a dalších programů zapojujících umělce do vzdělávání. Kreativní programy výuky využívající partnerství škol s umělci, např. program Kreativní partnerství, mají prokázané výrazné pozitivní dopady na efektivní učení, rozvoj klíčových kompetencí žáků, zvýšení motivace žáků, jejich docházky, zlepšení sociálního klimatu tříd a přispívají tak ke zvyšování kvality vzdělávání. Jedná se zároveň o programy, které prokazatelně podporují začleňování a individuální podporu žáků se SVP. Proto bude předkládaný projekt stavět na zkušenostech s těmito metodami práce a tyto přizpůsobovat podmínkám spolupráce ZŠ se ZUŠ/konzervatořemi.